vrijdag 8 januari 2016

Dromen

Zo rond een jaarwisseling hoor je misschien vaker
wat wil jij in dit jaar, wat wil jij met je leven, met je studie?
En misschien heb je wel een droom
deze mensen wel in ieder geval:
Je ziet ze staan, ze schreeuwen hun droom de wereld in.
Zouden hun dromen uitkomen?
Ze krijgen in sommige gevallen in ieder geval applaus,
soms schreeuwen ze zomaar de blauwe lucht in.
Zou iemand ze horen?
Ik weet niet hoe het met jouw dromen zit
en of je die ook wel eens schreeuwt naar een blauwe hemel,
dat wat je echt graag wilt, waar je hart naar uitgaat.
Ik weet wel dat er iemand is die zijn droom ook de wereld in schreeuwt
iemand die dromen heeft over jou. Het staat in Jeremia 29:11
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de heer
ik heb jullie geluk voor ogen,
niet jullie ongeluk:
ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Zie je wel, een droom voor jou, echt, voor jou persoonlijk
let maar op de tekst: een plan met jullie, jullie geluk
en dan staat er ik zal je een hoopvolle toekomst geven
hoewel er veel teksten in de Bijbel staan die spreken tegen gelovigen als groep (onze Vader bijvoorbeeld), staat er dit keer toch echt dat persoonlijke woord je
Dus als jij je droom de hemel in schreeuwt, weet dan dat God je hoort.
En of die droom precies zo uitkomt of niet, Hij belooft jou een hoopvolle toekomst.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Johanna, wat mooie deze blogspot! Ga je er nog een vervolg aangeven? Ik zie er naar uit:-) Hartelijke groet en Gods zegen, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Johanna, vandaag kwam ik op deze blogspot terecht en wat ontzettend gaaf is dit! Hoop dat je hier mee door zult gaan! Gods zegen in het werk met tieners en kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen